söndag 28 augusti 2011

Sommarens bästa

Nytt nytt. Uj vad kul det är att shoppa. Loppis, köpcentrum, gårdsbutiker eller boutiques - vad som helst funkar för mig. Vet ni att vår lokala Ica (som kallas hytteboa) säljer allt från vapen och kylskåp till blommiga träskor och mellanmjölk. Till och med en loppis finns där. Ja det är inte klokt, men kul!
Här kommer sommarens 2 i topp:







Nr 1. En liten orgel. Loppis 150 kr. Man kan spela Hey boy med Teddybears på den. Jag suger på det men tränar mycket koncentrerat. Sebastian satte den på första försöket. Han är mycket nöjd.
Nr 2. Nytt objektiv till min sjukt gamla systemkamera. Fast 50 mm. Grymt skärpdjup. Roligt med suddiga bilder!


Har ni fyndat något kul i sommar?

7 kommentarer:

  1. Inget dåligt utbud er Ica butik har;) Härliga fynd du gjort där. kram Johanna

    SvaraRadera
  2. 4 helt oanvändbara konsoller från 1800-t som nu samlar damm...

    SvaraRadera
  3. Lev Vackert Butiken (www.levvackert.blogspot.com) kommer varje adventshelg i dec anordna stor julmarknad, nu söker vi hantverkare som vill sälja sina alster, boka en helg, några dagar maila vitromantik@gmail.com Det kommer bli en magisk jul hos oss! Missa ej! Det finns en stor camping och ett stort vandrar hem 100 meter från huset så bra övernattningsmöjligheter finns!! KRAM Petra Eriksson o Ingela Broling

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga fynd!
    Jodå... visst har det fyndats i sommar! En härligt skön vilstol i rotting, soffbord, bricka... men allra helst... Min fina välbevarade potatiskorg med helt rätt patina. Jag bara älskar den!

    Önskar dig en skön måndag!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Fina fynd :) jag förstår att du är nöjd med det fasta 50mm objektivet :) för min del har det blivit en del fynd allt ifrån gamla plåtburkar till färgglada tyger. Jag har själv köpt ett nytt objektiv i sommar. Ett 85 mm :) man kanske kan kanske kalla de också för fynd då de hade ett kampanjpris på den :)

    Ha en fin måndag! kramar från Emilia.

    SvaraRadera
  6. så fine bilder!
    Følelsen er god når man finner nye hjertevenner! ;)

    Jeg kom hjem fra Riga i går, med kofferten full!

    SvaraRadera
  7. Det borde vara ljud på bloggen tycker jag så att vi kan få höra när du spelar :)

    Jag önskar dig en fortsatt härlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

01 09 10