torsdag 8 september 2011

Tiveden





Idag har jag varit i Tiveden. Där bor Martha och Anders på en liten gård med Bed and Breakfast och fjällkor. Dom styr också upp Framtidsveckan här i Örebrolän där jag ska göra mitt bästa för att medverka på ett bra sätt. 


Hallå!
Alla som vill får vara med att inspirera till en mer hållbar och klimatsmart framtid!


Mer om vad som händer just i krokarna runt Rönne under Framtidsveckan 1-9 oktober kommer dyka upp här på bloggen längre fram. Här kan ni också läsa mer om vad som händer i hela länet.




Livet på landet. Korna smet ju såklart när de skulle byta hage. Dom gör sig snyggt i trädgårdsmiljö tycker jag. Även om jag är lite korädd och gick en omväg till bilen sen. Fast dom struntade ju i mig och gick loss på äppelträden istället. 

11 kommentarer:

  1. Underbart att få se det så här från utsidan. Vi är ju alltid liksom mitt uppi det på nåt vis. Jag ser fram emot att besöka Rönne under Framtidsveckan och se allt ni hittar på! Kanske finns det en fin inspirationsbok framme då?

    SvaraRadera
  2. OJ vilken härlig blogg!!! Idylliska bilder... :)

    Sanna

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder verkar vara ett toppenställe så vackra fjällkor : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder på korna i trädgården, verkligen jättehärliga.

    Ha det bra

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja ha både kor, får och höns i min trädgård :)

    SvaraRadera
  6. Oj vilken härlig bild med kon utanför huset! Jag är också lite korädd :-) Fast de är ju så himla snälla egentligen.

    Ha en finfin helg!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  7. Hade intehört om Framtidsveckan... Spännande!!!
    Du har fått en Award av mig om du vill ha den ;)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  8. Vet du, vilken härlig blogg du har! Det var ett tag sen jag "titade in", blir alltid glad och varm i hjärtat efter "titten".

    SvaraRadera
  9. Fjällkor är så otroligt söta och har visst en härligt fet mjölk. Idag får du en award av mig som du kan hämta om du vill:)
    Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera
  10. Jag var inne och tittade på Framtidsveckans program. Ett mycket viktigt initativ. Hoppas det sprider sig över landet, för vi behöver verkligen detta.
    Jag blir väldigt lycklig av att se den fina bild du publicerar idag. Hoppas på att det kommer att få vara så här också i framtiden.

    SvaraRadera

01 09 10