onsdag 2 november 2011

Ujuj vad roligt

att så många vill vara med och tävla om min bok! 



Snart sticker jag ut i verkstan och sätter en dekalugn. Dekaler som man sätter på keramik har ett tunt lager med glasyr över sig. När man bränner de i 800 grader blir de permanenta på godset. Jag älskar dekaler. Kan ha det på all keramik men försöker hejda mig. Man kan pimpa vanligt porslin från typ Ikea med dekaler också. Kolla in utbudet på KZ!

PS. I bokhandeln i Askersund har de skyltat riktigt snyggt tycker jag.



Min bok och keramik med dekaler såklart..

Have a good wednesday folks!


11 kommentarer:

  1. Får en obeskrivlig längtan att börja dreja, trots att jag aldrig testat! Måste bara få tag i din bok!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Dundersuccé blev det!!!!
    Jag har önskat mig boken i födelsedagspresent, så jag väntar lite med att anmäla mig...;) annars hade jag nog varit först!
    Dom där dekalerna är så otroligt vackra...kan man bränna dom i egen ugn eller måste det vara en speciell??? förstår att det ska vara väldigt många grader:..

    Ha en fin dag!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  3. Va roligt det måste vara att se sin egna bok så fint pyntad i skyltfönstret.
    Stort Grattis till en jättefin bok verkligen som dessutom kommer att hålla många år framöver. Finns liksom inget bäst-före-datum på den ;-)

    SvaraRadera
  4. hej
    så härligt vackert...
    önskar dig en kanonfin dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag blir så glad när jag kikar in här! Jag har lånat bilder från dig och länkat hit från min blogg, hoppas det är ok, annars får du säga ifrån så tar jag bort bilderna.
    tack för all inspiration!

    SvaraRadera
  6. Vad kul med utlottningen!
    Dina verk är underbara och boken är som en färgglad smällkaramell!
    Håller med om att skyltningen är väldigt fin!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Åh, så fint. Jag blir jätte inspirerad av det du gör! Ha det bra, kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Hej Frida!

    Gör du stengods eller lergods? Blandar du dina glasyrer själv? Använder du färgkropp till din rosa glasyr? Jag tycker om dina saker och din bok!

    SvaraRadera
  9. Äh, jag köpte din fina bok för att vara på säkra sidan ;)
    / Nina

    SvaraRadera
  10. Åh vad fint!! Vad roligt det är Frida, att få följa din framgång! Given succé!

    Kram kram Jes

    SvaraRadera
  11. Självklart ska vi vara med och tävla. Jag vil fråga om det är okej att jag lånar nån bild och tipsar om din utlottning? Anger förstås källan.

    SvaraRadera

01 09 10