fredag 26 oktober 2012

Fredagspeppen

känner ni den? Jag börjar denna ljuvliga fredag med en ridlektion hos Regina. 4:e gången på hästryggen på en vecka! Strålande sol och frustande häst, det är livet! Jag går både i ridskolegrupp och tar privatlektioner hos StallAnnika och nu också hos Regina. Som Lina säger - när jag får ett intresse blir jag liksom för intresserad. Man kan också kalla det manisk. 
Nåväl, man måste ju jobba också så nu ut i verkstan. Idag ska jag sätta en dekalugn och det är faktiskt också kul.
I morgon är det kurs igen och på söndag ska jag göra det bästa: (snäppet bättre än ridning kanske..) bränna RAKU. Javisst, hos Kajsa i Getingedalen. Alla som vill får komma och kolla, det blir superkul med eld och allt!


Rakubränd skål från en 
bränning för hundra år sedan
vid Alvikstorpet.

Ha en fin fredag!


6 kommentarer:

  1. Låter spännande hoppas vi får kika lite på det här oxå...Ha en härlig fredag. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hohojaja, hittar jag botmedlet som gör dig mindre intresserad hojtar jag till. Men du, vilken ursnygg skål du gjort, tänkt att du hade samma goda smak för 100 år sedan. Vi ses snart!! Tjing & Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lina. Javisst, en skål i tidlös design kan man säga.
      PUSS och tjing!

      Radera
  3. Å så snajsigt! Känns inte alls helt omöjligt att jag å lillfisen fullar förbi! Vi är nämligen in the hoods!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen gör det Paula! Det blir så kul - och Kajsa är toppen! Välkommen!

      Radera
  4. Och med fullar menar jag förstås rullar...

    SvaraRadera

01 09 10