måndag 28 januari 2013

Dripp dropp


utanför kapellet. Direkt börjar vårkänslorna spritta i kroppen. Jag går runt och sparkar i snödrivor och tänker trädgård. Vad ska vi göra i år. Klippa till den vilda syrenbersån, plantera rabarber, kanske gräva en rabatt (?) och ha några odlingslådor med sallad och örter och självklart tomater. Allt det där borde vi ju få till den här sommaren. Jag har en stor murarhink fylld med pelargoner från i somras. De har stått i vårat gästhus utan värme hela vintern.. Jag tittade på dessa idag. Vissna och ganska mjuka i stammen, är de döda tror ni? Utan hopp? Jag skulle flyttat dom men glömde såklart..







Så här ser entren ut på kapellet. Där har vi ställt toppen av predikstolen. Här kan vi leka hovmästare eller klippa biljetter. I ett rum bredvid köket ska det till hösten byggas diskrum och toaletter men tills dess förvarar vi möbler och växter här. Jag ska nog fröså lite här inne - har ni några tips på nåt fint, kul eller gott att fröså redan nu?
Den här veckan ska vi sätta upp en ställning i salen och börja måla så nästa måndag visar jag bilder på det.
Hej hej!



4 kommentarer:

  1. Hej! Om du vill ha något fint att titta på i sensommarskymningen så rekommenderar jag att du frösår Jätteverbena - Verbena bonariensis. Frön finns bl a hos Impecta. Du behöver så redan nu om det ska bli några plantor. De kan vara kinkiga att få igång. Man har frösådden inne i värmen ca en vecka och sedan ska de in i kylskåpet eller liknande i ett par veckor och sedan ut i värmen igen. Du blir glad av att efter dessa ansträngningar se små sytrådssmala stjälkar blygt komma upp ur jorden. Det blir ju ett långvarigt förhållande du får till dessa späda plantor och jag tror att det är därför man blir så stolt när de sedan på sensommaren formligen lyser i en lila nyans. De kan bli 2 m höga och liksom svajar över allt annat i en rabatt.
    Hälsningar en =^.^=Inger

    SvaraRadera
  2. Hej,
    vilket underbar ställe, blir kul att se härifrån mer.
    Och tack för inspiration, genom dina inlägg om din fina verkstad, så har jag äntligen fått energi och tog mig på källaren/pysselrummet. Rullborden är perfekt för vår källare!
    TACK!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag fick genast en bild i huvudet av en pianokonsert med duktig solist avnjutas i kapellet en regnig sommardag! Vilken potential ert lilla kapell kommer ha! FAB Kapell :)

    SvaraRadera
  4. Tack för alla härliga bilder du delar med dig av, så fint! Ha en fin dag. Kramar från Sandra

    SvaraRadera

01 09 10