torsdag 11 april 2013

Nej

men kolla - jag har gjort knappar i keramik. De ska min kompis Maria få i present. Så nu vet hon det.





Jag vet inte jag, men hon har säkert någon idé var de kan sitta.
Jaha, annars är jag hemma med Bill som kör feber efter sin sexårsspruta. Kanske vinner vi första pris i vab den här terminen. Men jag låtsas som ingenting, ger Bill en shot alvedon och vips så sitter han snällt i verkstan och bygger bilar i lera. Måste jobba nu. Måste.






I morgon är det fredag - missa inte!


5 kommentarer:

  1. Kul med keramikknappar!!
    Nu när du har farten uppe får du satsa på några i XXL format oxå. Typ som denna nedan men i fab frida stuk ;)

    http://www.caisak.com/2012/05/knapp-i-keramik.html

    Här har vi oxå varit galet mycket sjuka denna vinter, först vattkoppor sen feber och kräksjukor i flera omgångar. Nu ligger de tre minsta i feber igen. Blä för det.
    Krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen vilka gigantiska! Borde jag göra såklart. Hua för kräkis! Värsta!
      Ha en fin frisk helg! Kram F

      Radera
  2. Haha! Skön inställning och shoten Alvedon! Och vilken tur att han gillar att vara i verkstan! Kul med knappar, har också funderat på såna. Men funderar om de inte blir för sträva vid kanterna, vilket kan riskera att förstöra t ex en stickad kofta. Åtminstone knapphålen. Men jag vet ju inte, för jag har inte provat. Vad säger du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mina barn älskar att vara där! Ajaj med den där strävheten du nämner.. kanske stämmer att det blir lite för strävt. Ska fråga Maria vad hon tror om det hela. Glasera kanske är att föredra och inte så råa som mina - då blir de ju bättre.. Fortsättning följer!

      Radera
  3. Trevliga knappar du gjort! Lyllis Maria som får dem. Krya på dig-hälsning till sonen.
    Ha det så gott!
    Yvonne

    SvaraRadera

01 09 10