onsdag 5 mars 2014

En ny koppmodell



håller på att ta form i verkstan. Det blir en jumbo-variant med fat. Den ska få dekorationer av dekaler som jag ritat (på fredag sticker jag till Sthlm för en hel helg med mina hantverkspedagogkompisar, då ska jag göra nya screenramar till mina mönster - så kul det ska bli!). 
Jag skriver alltid ned vikt och mått när jag drejar något nytt, gjorde tre varianter innan jumbokoppen blev stor nog. Sen använder jag en sticka med markering för höjd och bredd när jag sätter igång med serie-drejning. Bra sätt att hålla koll på formen! Sen försöker jag alltid få till en modell som funkar utan att jag behöver beskicka - för det är det tråkigaste jag vet.





Lite ägg har jag hunnit med att göra också. Ska rakubrännas imorgon hoppas jag.. 


1 kommentar:

  1. Så kul det låter-ska bli superspännande att se det färdiga resultatet! Eget mönster,screentrycka..nu blir jag avis-hur roligt låter inte det...Kram från Karintorpet :-)

    SvaraRadera

01 09 10