onsdag 14 oktober 2015

Oktober!

Redan oktober alltså.. och höst. Jag har haft fullt upp. Rakukursen var toppen förresten! Lite bilder från min instagram här under - men kolla även in Therese bilder HÄR (perfekt att en av deltagarna var fotograf!)












Finfin keramik blev det verkligen och vad roligt det är att få träffa alla dessa intressanta människor! 
Till våren kommer det nya kurser. Säger till när datum är bestämt!






Svamp har vi plockat också - men här är det dåligt med trattisar.. Såna som man liksom brukar gå ut och "hämta" bara. Men vädret har varit härligt! Lite egen keramik har också hunnits med. Svartbrända fjädrar, koppar med screentryck, barnset och små höstgrytor tex. Kakelplattan har Johanna målat dock. 








Vi har också gjort reportage hemma hos Åsa och Göran som driver Bautawitch, ett garnföretag och Åsa hade virkskola för oss. Kommer med i Handarbete&Pyssels novembernummer.


Sen har vi varit på Lerbäcksteater och kollat på mord. Jag har en inspelad roll som nyhetsankare, det var oerhört smärtsamt att titta på.. men kul! 




Och så har jag köpt nya brillor och tänkt jättemycket på granar för jag och Jenny ska visst julpimpa Makeriet som ska se ut som en julsaga, kul uppdrag! Inredningen är fantastisk där.
I november ska jag också hålla i en workshop på IKEA Örebro, men mer om det snart.
Och så har Sebastian fyllt 40 den 1 oktober. Vi firade med en weekend i Palma bara han och jag. Det var helt otroligt mysigt och vi ville genast flytta dit..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

01 09 10